Згідно Закону України 3651-д орган місцевого самоврядування «Наливайківська сільська рада» (код ЄДРПОУ: 04362378) був реорганізований і увійшов до складу Макарівської громади

Для можливості відновлення сайту дзвоніть за телефонами: (0432) 55-43-70 - Метастудія (Вінниця)
Vlada.ua - розробка веб-сайтів для органів місцевого самоврядування

Проект Статуту сіл Наливайківка, Почепин винесеного на обговорення громади

Проект  Статуту  сіл Наливайківка, Почепин винесеного на обговорення громадиПроект  Статуту  сіл Наливайківка, Почепин винесеного на обговорення громади

ЗМІСТ

Преамбула

РОЗДІЛ І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

Стаття 1. Основні терміни і визначення, які використовуються у Статуті

Стаття 2. Правова основа Статуту

Стаття 3. Територіальна громада села

Стаття 4. Історія виникнення села

Стаття 5. Територія села

Стаття 6. Адміністративно-територіальний устрій села 

РОЗДІЛ  ІІ. ФОРМИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРАВА ЧЛЕНАМИ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ   НА УЧАСТЬ У МІСЦЕВОМУ САМОВРЯДУВАННІ                                                                                                                                                                                                                                                          

Стаття  7. Місцеве самоврядування

Стаття  8. Право громадян па участь у місцевому самоврядуванні

Стаття  9.  Основні принципи    місцевого самоврядування

Стаття  10. Форми та гарантії реалізації права членів територіальної громади на участь у здійсненні місцевого самоврядування

Стаття  11. Місцеві вибори

Стаття  12. Загальні збори громадян за місцем проживання

Стаття   13. Місцеві ініціативи

Стаття   14. Громадські слухання

Стаття   15. Звернення до органів і посадових осіб місцевого самоврядування

Стаття   16. Участь у роботі органів місцевого самоврядування та робота на виборних посадах місцевого самоврядування

Стаття   17. Участь у здійсненні місцевого самоврядування місцевих осередків політичних партій, громадських організацій, професійних і творчих спілок

Стаття   18. Інші форми участі членів територіальної громади у здійсненні місцевого самоврядування

Стаття   19. Масові заходи жителів села

Стаття   20. Соціально - політичні конфлікти і шляхи їх подолання

 Стаття  21. Право членів територіальної громади на інформацію, оприлюднення рішень органів місцевого самоврядування                                     

РОЗДІЛ ІІІ.     МАТЕРІАЛЬНО-ФІНАНСОВА БАЗА

Стаття   22. Право комунальної власності

Стаття   23. Комунальні підприємства

Стаття   24. Загальні принципи фінансової діяльності територіальної громади

Стаття   25. Планування фінансових ресурсів

Стаття   26. Повноваження щодо фінансових зобов'язань

 Стаття  27. Фінансування витрат, пов'язаних із здійсненням органами місцевого самоврядування повноважень органів виконавчої влади та виконанням рішень органів державної влади

Стаття   28. Утворення цільових фондів

Стаття   29. Місцеві податки і збори

Стаття   30. Участь органів місцевого самоврядування у фінансово-кредитних відносинах

РОЗДІЛ ІV.  БЮДЖЕТ СЕЛА

Стаття   31. Загальні засади формування бюджету села

Стаття   32. Доходи місцевих бюджетів інвестиційних субсидій з інших бюджетів.

Стаття   33. Видатки місцевих бюджетів

Стаття   34. Збалансування доходів і видатків місцевих бюджетів

Стаття   35. Звіт про виконання бюджету

РОЗДІЛ V. СТРАТЕГІЯ ТА ОСНОВНІ НАПРЯМИ РОЗВИТКУ СЕЛА     

Стаття   36. Сталий розвиток села

Стаття   37. Місцеве планування

Стаття   38. Економічний розвиток села

Стаття   39. Діяльність з вирішення екологічних питань села

Стаття   40. Заборони на території територіальної громади

Стаття   41. Розвиток науки і освіти, охорони здоров'я, фізичної культури і спорту, культури і мистецтва

Стаття   42. Забезпечення громадського порядку та громадської

безпеки

Стаття   43. Соціальний захист населення

Стаття   44. Пільги, гарантії і порядок їх встановлення і зняття

Стаття   45. Підтримка благодійництва, меценатства та спонсорства

Стаття   46. Діяльність з вирішення екологічних питань села

Стаття   47. Міжнародна діяльність

Стаття   48. Підтримка місцевих товаровиробників, малого та середнього підприємництва

РОЗДІЛ VІІ.  МІСЦЕВЕ САМОВРЯДУВАННЯ В СЕЛІ, ОРГАНИ ТА   ПОСАДОВІ ОСОБИ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ

Стаття   49. Система місцевого самоврядування

Стаття   50. Гарантії здійснення місцевого самоврядування в селі, діяльність його органів і посадових осіб

Стаття   51. Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування

Стаття   52. Обов'язковість рішень, прийнятих територіальною громадою села на загальних зборах

Стаття   53. Тлумачення актів органів місцевого самоврядування

Стаття   54. Відповідальність органів і посадових осіб місцевого самоврядування

Стаття   55. Статус сільського голови

Стаття   56. Секретар сільської  ради

Стаття   57. Заступник сільського голови з питань діяльності виконавчих органів сільської ради

Стаття   58. Сільська рада

Стаття   59. Депутат сільської  ради

Стаття   60. Компетенція сільської  ради

Стаття   61. Скликання сесії сільської ради

Стаття   62. Порядок денний та гласність засідань сільської ради

Стаття   63. Регламент сільської ради

Стаття   64. Комісії сільської ради

Стаття   65. Формування та склад виконавчого комітету сільської  ради

Стаття   66. Повноваження виконавчого комітету сільської ради

Стаття   67. Рішення виконавчого комітету

Стаття   68. Інші виконавчі органи сільської ради

РОЗДІЛ VIIІ. ОРГАНИ САМООРГАНІЗАЦІЇ НАСЕЛЕННЯ                            Стаття   69. Система органів самоорганізації населення                                       Стаття   70. Основні завдання органів самоорганізації населення                      Стаття   71. Територія, в межах якої діють органи самоорганізації населення

Стаття   72. Порядок створення та формування органів самоорганізації населення                                                                                                                                    Стаття   73. Здійснення повноважень органів самоорганізації населення

Стаття   74. Правовий статус членів органу самоорганізації населення

Стаття   75. Порядок припинення діяльності органу самоорганізації населення

РОЗДІЛ  ІX . ПРИКІНЦЕВІ ТА ЗАКЛЮЧНІ ПОЛОЖЕННЯ       

Стаття   76. Офіційні символи

Стаття   77. Святкові дні та пам'ятні дати

Стаття   78. Звання і відзнаки

Стаття   79. Порядок обговорення, затвердження та реєстрації Статуту

Стаття   80. Порядок внесення змін та доповнень до Статуту

Стаття   81. Контроль за виконанням Статуту та його зберігання

 

                                      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                     ПРЕАМБУЛА

Україна є республікою.                                                                                                              Громадяни Республіки всіх національностей становлять народ України.        Народ України є єдиним джерелом державної влади в Республіці.( Декларація про державний суверенітет України гл.II)

         Народ здійснює владу безпосередньо і через органи державної влади та органи самоврядування (Конституція України ст.5).

Народ України має виключне право на володіння, користування і розпорядження національним багатством України (Декларація про державний суверенітет України гл.VI).

         Земля, її надра, повітряний простір, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу та  виключної (морської) економічної зони є об'єктами права власності Українського народу (Конституція України ст.13).

Весь економічний і науково-технічний потенціал, що створений на території України, є власністю її народу, матеріальною основою суверенітету Республіки і використовуються з метою забезпечення матеріальних і духовних потреб її громадян (Декларація про державний суверенітет України гл.VI)    

       Маючи за мету побудову суверенної і незалежної, демократичної, правової, соціальної, заможної держави ми, люди, як територіальна громада і громадяни України, постійно проживаючі в межах адміністративно-територіальної одиниці – селі  Наливайківка та  в  селі  Почепин ,     Макарівського району, Київської області , втілюючи у життя свою волю, будучи спадкоємицями усього матеріального і духовного багатства, що створено попередніми поколіннями, усвідомлюючи свою відповідальність перед Богом, Українським народом, Українською державою, перед нинішніми і прийдешніми поколіннями жителів села, втілюючи принципи демократичного державного ладу та засад місцевого самоврядування, що гарантують реалізацію конституційного права громадян брати участь в управлінні справами держави та громади, забезпечуючи здійснення принципів відповідальності, підзвітності та підконтрольності органів місцевого самоврядування перед територіальною громадою, дбаючи про зміцнення засад місцевого самоврядування як необхідної складової громадянського суспільства, керуючись законами України з метою                                       реалізації  права на здійснення місцевого самоврядування, створення умов для втілення гарантованого державою права територіальної громади самостійно, під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення, виходячи з реальних потреб територіальної громади, досягнення міжнародних стандартів у життєдіяльності села, кожної сім’ї і кожної конкретної людини, реалізацію та захист прав і законних інтересів, максимально повне задоволення та узгодження соціальних потреб та інтересів членів територіальної громади, створення механізмів співпраці та солідарної відповідальності влади і громади за стан справ у селі шляхом взаємодії владних, комерційних та некомерційних структур, суворого дотримання особами при владі і членами територіальної громади норм моралі, збереження міжнаціонального та міжконфесійного миру і злагоди, недопущення переростання політичних прихильностей у суспільно-політичні конфлікти, закріплення статусу села, відкритого для зв'язків та тісного співробітництва із зовнішнім світом,  уперше в історії села ухвалює цей Статут територіальної громади, який визначає основи її життєдіяльності, засади, форми, порядок та особливості здійснення нею місцевого самоврядування на території села.

                     РОЗДІЛ І. Загальні положення

Стаття  1. Основні терміни і визначення, які використовуються у Статуті

1. Наведені нижче терміни вживаються у Статуті в такому значенні:

бюджет села (місцевий бюджет) – план утворення і використання фінансових ресурсів, необхідних для забезпечення функцій та повноважень місцевого самоврядування;

виконавчий комітет сільської ради– колегіальний виконавчий орган сільської ради, який утворюється нею для здійснення виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування у межах, визначених законом. Є підзвітним і підконтрольним раді, а з питань здійснення ним повноважень органів виконавчої влади – також підконтрольним відповідним органам виконавчої влади;

виконавчі органи місцевого самоврядування – органи, які відповідно до Конституції та законів України, цього Статуту створюються сільською радою для здійснення виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування у межах, визначених законодавством;

відкритість діяльності органу місцевого самоврядування – забезпечення можливості доступу членів сільської громади до повної, об’єктивної, достовірної інформації про цю діяльність, а також створення можливості для впливу громадськості на формування та реалізацію місцевої політики;

депутат сільської ради – повноважний і рівноправний член сільської ради, представник її інтересів, який відповідно до Конституції та законів України обирається територіальною громадою на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного голосування;

загальний склад сільської ради – кількісний склад депутатів сільської ради, визначений сільською радою відповідно до законодавства України та цього Статуту;

загальні збори членів територіальної громади (загальні збори) – організаційно-правова форма спільного публічного обговорення та безпосереднього вирішення членами територіальної громади питань місцевого значення, що стосуються загальних інтересів усієї сільської громади або тих, що мають важливе значення для жителів певної території села;

місцеве самоврядування – визнане та гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України, міжнародних договорів, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, цим Статутом;

питання місцевого значення – питання, пов’язані з життєдіяльністю села і його розвитком, які віднесені Конституцією, законами України, цим Статутом до предметів відання місцевого самоврядування, а також інші питання, які не входять до виключної компетенції органів державної влади України;

право на участь у місцевому самоврядуванні – гарантоване Конституцією та законами України право громадян України, членів територіальної громади на участь у місцевому самоврядуванні незалежно від їх раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, терміну проживання на території села, мовних чи інших ознак;

посадова особа місцевого самоврядування – обрана або працююча за контрактом (трудовим договором) особа, яка працює в органах місцевого самоврядування відповідно до Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування», має відповідні посадові повноваження у здійсненні організаційно-розпорядчих та консультативно-дорадчих функцій і отримує заробітну плату за рахунок місцевого бюджету;

право комунальної власності – право територіальної громади володіти, доцільно, економно, ефективно користуватися та розпоряджатися на свій розсуд і в своїх інтересах майном, що належить їй, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування;

прозорість діяльності органу місцевого самоврядування – функціональна характеристика цієї діяльності, яка визначається мірою доступності інформації для її сприйняття мешканцями села, зрозумілістю її змісту і сенсу широкою громадськістю, обізнаністю людей стосовно різних сторін діяльності органів та посадових осіб. Забезпечується належною змістовністю інформації, що оприлюднюється, її максимальною адресністю і придатністю для сприйняття певними соціальними групами, лаконізмом та розумною достатністю за обсягом;

статус депутата сільської ради – права й обов’язки депутата сільської ради, визначені згідно Конституції і законів України, цього Статуту;

Статут територіальної громади села (далі – Статут) –  це нормативно-правовий акт, який регулює в рамках Конституції і законів України відносини, пов’язані з вирішенням питань місцевого значення в селі , діє на його території і має вищу юридичну силу стосовно інших актів органів і посадових осіб місцевого самоврядування, а також нормативних та підзаконних актів органів державного управління України;

Сільська рада – виборний представницький орган місцевого самоврядування, який складається з депутатів і відповідно до Конституції і законів України наділяється правом представляти інтереси територіальної громади і приймати від її імені рішення;

територіальна громада села– (далі - територіальна громада) складаються з  жителів, які об'єднані постійним проживанням у межах села ;

члени територіальної громади – люди - громадяни України, іноземні громадяни, особи без громадянства, біженці і внутрішньо переміщені особи, які зареєстровані у встановленому законом порядку і проживають у селі, які самі або батьки яких (до досягнення повноліття) мають власну або найману житлову площу у селі (крім готелів), володіють нерухомим майном, працюють або навчаються на території села, сплачують місцеві податки і збори або в інший спосіб підтримують село та його жителів, а також шанують історію, культуру і традиції села як особисту цінність.

2. Усі інші терміни, використані в Статуті, вживаються у значенні, наведеному в Законі України «Про місцеве самоврядування в Україні» та в інших законодавчих актах.

     Стаття 2. Правова основа Статуту

 

1.Правовою основою Статуту є:

  1. Загальна декларація прав людини;
  2. Міжнародний пакт про економічні, соціальні і культурні права;
  3. Міжнародний пакт про громадянські і політичні права;
  4. Конвенція про захист прав людини і основоположних свобод;
  5. Конвенція про права дитини;
  6. Декларація ООН про права  корінних  народів від 29.06.2006 р.
  7. Європейська хартія місцевого самоврядування, ратифікована Законом України від 15.07.97 № 452/97-ВР ;
  8. Конституція України – Основний Закон України;
  9. Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні»;
  10. Закон України «Про статус депутатів місцевих рад»;
  1. інші закони України та нормативно-правові акти у частині затвердження прав і свобод людини, прав народів, захисту міжнародної, некомерційної, інвестиційної діяльності;
  2. Звичаєве право українського народу та традиції територіальної громади села  Борівка.

4.  У випадку змін у законодавстві України статті Статуту приводяться відповідно до них.

5.  Предметом відання Статуту є основні аспекти здійснення місцевого самоврядування в селі.

   Стаття 3. Територіальна громада села

 

1. Територіальну громаду села (далі - територіальну громаду) складають жителі, які об'єднані постійним проживанням у межах села, що є самостійною адміністративно-територіальною одиницею.

2.Територіальна громада  є первинним суб'єктом місцевого самоврядування, основним носієм його функцій та повноважень, які здійснюються нею як безпосередньо, так і через орган місцевого самоврядування – сільську раду та її виконавчі органи.

3. Територіальна громада має права й обов'язки в межах наданих їй повноважень та виділених ресурсів самостійно вирішувати під свою повну відповідальність усі справи місцевого значення в межах Конституції і законів України.

4.Територіальна громада є суб'єктом права комунальної власності .

5.Пріоритети розвитку територіальної громади щорічно визначаються сільською радою під час затвердження бюджету села за погодженням з територіальною громадою.

 Пріоритетними напрямками діяльності територіальної громади є:                                             - гарантування безпеки та недоторканості життя і здоров’я людини, її честі та гідності;                                                                                                                                                                     - соціально-економічний розвиток села;                                                                                                                                 - охорона навколишнього середовища та покращення екологічної ситуації в селі.                            - створення належних комунально-побутових умов проживання населення;                                    - забезпечення соціального захисту населення;

-збереження історико-культурної спадщини села та його архітектурної самобутності; відродження історичних пам’яток громади;

- облаштування місць відпочинку та організація дозвілля;

- розвиток духовних традицій громади;

- розвиток та впровадження альтернативних джерел енергії;

- розвиток органічного землеробства;

- розвиток кооперативної форми господарювання;

    Стаття  4.  Компетенція територіальної громади

 До компетенції територіальної громади належить:

1. Як  суб’єкту цивільно-правових відносин -

- створення юридичних осіб приватного права – підприємницьких товариств тощо;

- здійснення господарських операцій;

- майнові відносини;

- входження у зобов’язання (територіальні громади відповідають за своїми зобов’язаннями своїм майном, крім майна, на яке відповідно до закону не може бути звернене стягнення);

- ведення процесів;

- стягнення зборів зі своїх членів для задоволення суспільних потреб.

 2. Як суб’єкту бюджетного процесу -

- формування власного бюджету;

- створення позабюджетних, валютних, страхових, резервних і інших цільових фондів грошових ресурсів;

  3. Як суб’єкту підприємницької діяльності у сфері надання суспільних послуг:

- створення підприємств комунальної власності;

- спільна діяльність з іншими суб’єктами підприємницької діяльності на правах сумісної оперативної діяльності або отримання доходу у вигляді дивідендів.

   4. Як суб’єкту фінансово-кредитних відносин:

- розміщення місцевих позик;

- отримання кредитів у банківських установах;

- створення комунальних банків, трастових, страхових товариств;

- гарантування кредитів.

     Стаття   5. Заборони на території територіальної громади

На всій території територіальної громади  заборонено :

- зовнішня реклама алкогольних та тютюнових виробів;

- ігорний бізнес ;

- діяльність підприємств, установ, організацій, зареєстрованих в офшорах ;

- виробництво, продаж, використання товарів з ГМО;

- вирощування генно-модіфікованих рослин ;

- діяльність юридичних та фізичних осіб, що не сплачують податки в бюджет територіальної громади ;

            Стаття  6. Історія виникнення села

Дана  інформація  в  процесі  роботи, якщо  в  когось  є  цікаві  історичні  факти   по  виникненню  сіл  Наливайківка, Почепин  просимо  надавати.

(Тут визначається сучасна та історична назви села, рік заснування, поділ на райони, мікрорайони та інші мікроструктури, наводиться точний опис навколишніх земель, що знаходяться під юрисдикцією відповідної територіальної громади та органів місцевого самоврядування, вказується територія села, селища, міста як адміністративно-територіальної одиниці.

Якщо це сільський округ, то наводиться відповідні дані про населені пункти, які він об’єднує та визначається, який з них є адміністративним центром сільського округу (сільради), дається характеристика всіх земель, що знаходяться на території цієї адміністративно-територіальної одиниці.)

 

                Стаття   7. Територія села                                                                                              

1. Село Наливайківка розташоване на тариторії Макарівського району , Київської області, Республіка Україна , в межах адміністративно-територіальної одиниці – село Наливайківка, та є адміністративним центром територіальної громади.                                         

2. Територією територіальної громади села Наливайківка  є вся територія в межах адміністративно-територіальної одиниці - село Наливайківка.                                                                                                                                                                                         Управління цією територією здійснюється відповідно до Конституції України,  законів України та Європейської хартії місцевого самоврядування.                                                                                                                                                    2.Територія села є основою життєдіяльності територіальної громади і перебуває у віданні органів місцевого самоврядування при дотриманні прав власників землі та інших належних землекористувачів.                                                                                                                                                  3.Територія села є невід'ємною складовою частиною території України.                           4.Площа території села  складає    480000 кв. км. (брати з Геопорталу адміністративно-територіального устрою України  http://atu.gki.com.ua/atu/2).                                                                                                                                           5.Віднесення земель села до будь-яких категорій здійснюється сільською  радою відповідно до Генерального плану забудови і плану земельно-господарського устрою села  згідно з чинним законодавством.                                                                                                   5.Порядок і правила використання земель , водних об’єктів і лісу на  території територіальної громади встановлюються рішенням загальних зборів відповідно до земельного, природоохоронного та іншого чинного законодавства.                                               

                Стаття  8. Адміністративно-територіальний устрій села 

До складу території села можуть входити утворення з особливим статусом: історико-культурні, лісопаркові зони, території, що використовуються для забезпечення сільського господарства та інші. Їхній статус і порядок утворення встановлюється сільською радою індивідуально для кожного населеного пункту, якщо інше не передбачене чинним законодавством.

 

 

                                                      РОЗДІЛІІ

ФОРМИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРАВА ЧЛЕНАМИ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ                                                                                                                                                                                                                                   НА УЧАСТЬ У МІСЦЕВОМУ САМОВРЯДУВАННІ                                   

    

Стаття  9. Місцеве самоврядування

 

1. Місцеве самоврядування в Україні – це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.

2. Місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл як безпосередньо, так і через утворені ними органи місцевого самоврядування: сільські ради та їх виконавчі органи.

  

 Стаття  10. Право громадян па участь у місцевому самоврядуванні

 

  1. Громадяни України реалізують своє право на участь у місцевому самоврядуванні за належністю до відповідних територіальних громад.
  2. Будь-які обмеження права громадян України на участь у місцевому самоврядуванні залежно від їх раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, терміну проживання на відповідній території, за мовними чи іншими ознаками забороняється. 

 

Стаття  11.  Основні принципи    місцевого самоврядування

 

1. Місцеве самоврядування в Україні здійснюється на принципах :

- народовладдя;

- законності;

- гласності;

- колегіальності;

- поєднання місцевих та державних інтересів;

- виборності;

- правової , організаційної та матеріально-фінансової самостійності в межах повноважень , визначених законами України;

- підзвітності та відповідальності перед територіальними громадами їх органів та посадових осіб;

- державної підтримки та гарантії місцевого самоврядування;

- судового захисту місцевого самоврядування.

 

   Стаття 12. Форми та гарантії реалізації права членів територіальної громади                       на участь у здійсненні місцевого самоврядування

 

1.Формами участі членів територіальної громади в місцевому самоврядуванні є:

- місцеві вибори;

- загальні збори громадян за місцем проживання;

- місцеві ініціативи;

- громадські слухання;

- звернення до органів і посадових осіб місцевого самоврядування села;

- участь у роботі органів місцевого самоврядування та робота на виборних посадах місцевого самоврядування села;

- участь у діяльності громадських організацій, професійних і творчих спілок;

- інші форми участі громадян у місцевому самоврядуванні села.

 

Стаття   13. Місцеві вибори

 

  1. Місцеві вибори - це обрання депутатів сільської  ради, сільського  голови на основі гарантованого Конституцією України та Законом України ,,Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування.

2. Участь у місцевих виборах є особистою справою кожного члена територіальної громади. Ніхто не може бути примушений до участі чи неучасті у місцевих виборах.

3. Право голосу на місцевих виборах мають громадяни України, яким на день проведення виборів виповнилося 18 років і які проживають на території села.

4. Депутатом сільської ради, сільським головою може бути обраний громадянин України, який має право голосу і на день виборів досяг 18 років.

5. Депутатом сільської ради, сільським головою не може бути обраний громадянин України, який має судимість за вчинення умисного злочину, якщо ця судимість не погашена або не знята у встановленому законом порядку.

6. Особи, які займають посади, що відповідно до закону є несумісними зі статусом депутата ради, сільського голови, зобов'язані в разі їх обрання залишити посаду (припинити діяльність), яка є несумісною зі статусом депутата, сільського голови та в передбачених законом випадках припинити будь-яку підприємницьку діяльність.

7. Право висування кандидатів на посаду сільського голови реалізується виборцями у відповідних єдиних одномандатних виборчих округах через місцеві організації партій або шляхом самовисування у порядку, передбаченому Законом України ,,Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів”.

8. Порядок призначення і проведення місцевих виборів встановлюється Законом України ,,Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів”.

 

Стаття  14. Загальні збори громадян за місцем проживання

 

1. Загальні збори громадян за місцем проживання - це збори членів територіальної громади, які проводяться в межах села або його окремих частин - вулиць, кварталів тощо.

2. До компетенції загальних зборів громадян належить:

-   погодження проекту Статуту територіальної громади та змін до нього;

- обговорення проектів рішень сільської ради та їх органів з питань сільського життя;

- внесення пропозицій з питань порядку денного сесій сільської ради та її органів;

- розгляд будь-яких питань, віднесених до відання місцевого самоврядування, в межах Конституції України та законів України, внесення пропозицій відповідним органам і організаціям;

- заслуховування інформації сільського голови, посадових осіб місцевого самоврядування села, звітів керівників підприємств, установ і організацій, що належать до комунальної власності територіальної громади, порушення в разі необхідності перед відповідною радою питання про притягнення посадових осіб до відповідальності;

- інформування населення про прийняті радами та їх виконавчими органами рішення, хід їх виконання, про закони України, укази Президента України, інші акти органів законодавчої та виконавчої влади з питань, що зачіпають інтереси територіальної громади;

- утворення органів самоорганізації населення, затвердження їх положень, внесення змін і доповнень до них, вирішення питань про дострокове припинення повноважень органів самоорганізації населення, а також про відставку окремих їх членів;

- прийняття рішень про участь на громадських засадах жителів села  в роботах з благоустрою, заходах з охорони громадського порядку, збереженню житлового фонду, пам’ятників історії і культури, наданні допомоги соціально незахищеним членам територіальної громади та ін.;

- прийняття рішень про запровадження місцевих зборів на засадах добровільного самооподаткування;

-  прийняття рішень про добровільні цільові внески, пожертви жителів певної частини села  на громадські потреби;

-  вирішення інших питань місцевого значення відповідно до чинного законодавства в межах певних повноважень та відповідної території.

- розгляд питань про найменування, перейменування вулиць, провулків, скверів, парків, внесення пропозицій з цих питань;

-  обговорення питань, пов'язаних із залученням населення до ліквідації наслідків аварій і стихійного лиха, сприяння органам місцевого самоврядування, державним органам у проведенні робіт щодо ліквідації наслідків аварій; заслуховування інформації виконавчих органів сільської  ради про екологічно небезпечні аварії та ситуації і стан навколишнього природного середовища, а також про заходи, що вживаються з метою його поліпшення;

- обговорення інших питань, що зачіпають інтереси територіальної громади.

3. Загальні збори громадян мають право звертатися з пропозиціями до сільської ради, інших органів місцевого самоврядування, керівників підприємств, організацій і установ, які зобов'язані розглянути ці пропозиції та інформувати в місячний термін про результати розгляду осіб або органи, за рішенням яких було скликано збори.

4. У роботі загальних зборів громадян беруть участь члени територіальної громади, які мають право голосу на місцевих виборах та які проживають на відповідній території.

У роботі загальних зборів з правом дорадчого голосу можуть брати участь сільський голова, народні депутати України, депутати обласної, районної, сільської ради, посадові особи органів місцевого самоврядування, представники органів державної влади, об'єднань громадян, установ, організацій та підприємств, які заінтересовані у вирішенні питань, що розглядаються на зборах.

5. Загальні збори громадян за місцем проживання скликає сільський голова за власною ініціативою, за ініціативою депутата сільської ради, за ініціативою не менше 10 громадян, що проживають на відповідній території.

6. Рішення про скликання загальних зборів доводиться до відома громадян, які проживають на відповідній території, не пізніше як за сім днів до їх проведення із зазначенням часу скликання, місця проведення та переліку питань, які передбачається винести на обговорення зборів.

7. У випадках, коли об'єктивно неможливо провести загальні збори громадян, за рішенням сільського голови можуть скликатися збори представників громадян за місцем проживання — вулиць, кварталів , тощо.

Представники громадян для участі в таких зборах обираються загальними зборами громадян, які проживають на території менших територіальних утворень. Норми представництва на зборах представників громадян встановлюються сільським головою.

Порядок скликання, проведення, а також компетенція зборів представників громадян за місцем проживання визначаються такими ж, як і для загальних зборів громадян за місцем проживання.

8. Загальні збори громадян є правомочними за умови присутності на них не менше третини членів територіальної громади, які проживають на відповідній території.

Збори представників громадян є правомочними за умови присутності на них не менше половини обраних або призначених представників.

9. На загальних зборах громадян головує особа, що визначена сільським головою або органом, який скликав загальні збори громадян. Для ведення протоколу загальних зборів обирається секретар загальних зборів.

12. Порядок денний загальних зборів громадян затверджується за поданням органу, який їх скликав.

13.       Під час проведення загальних зборів громадян складається протокол, який підписується головою і секретарем загальних зборів громадян. До протоколу додається список учасників зборів із зазначенням місця їх проживання.

14. Загальні збори громадян приймають рішення з розглянутих питань.

Рішення загальних зборів громадян приймаються відкритим або таємним голосуванням більшістю голосів від кількості присутніх на них громадян, які проживають на відповідній території.

15. Рішення загальних зборів громадян враховуються органами та посадовими особами місцевого самоврядування, керівниками підприємств, установ і організацій, яких ці рішення стосуються.

Органи та посадові особи місцевого самоврядування, до яких звернулися з пропозиціями загальні збори громадян, повинні розглянути такі пропозиції в 30-денний термін та повідомити в 10-денний термін про результати їх розгляду сільського голову та суб'єктів, за ініціативою яких було скликано збори.

16. Витрати, пов'язані з підготовкою та проведенням загальних зборів громадян, здійснюються за рахунок бюджету села або за рахунок добровільних внесків відповідних жителів села.

 

Стаття  15. Місцеві ініціативи

 

1. Члени територіальної громади мають право ініціювати розгляд сільською радою будь-якого питання, віднесеного Конституцією і законами України до відання місцевого самоврядування.

2. З місцевою ініціативою до сільської ради можуть виступити ініціативні групи, сформовані з членів територіальної громади чисельністю не менше 1/10 населення громади.

3. Місцева ініціатива вноситься не пізніше, ніж через 10 днів після прийняття рішення ініціативною групою до сільської ради в письмовому вигляді та оформлюється відповідно до Регламенту відповідної ради.

4. Сільська рада розглядає питання, внесені в порядку місцевої ініціативи на чергових пленарних засіданнях ради з обов'язковою участю членів ініціативної групи.

5. Рішення, що прийняті сільською радою з питань, які внесені в порядку місцевої ініціативи, доводяться до відома територіальної громади не пізніше ніж через 25 днів після прийняття рішення.

 

          Стаття  16. Громадські слухання

 

1. Громадськими слуханнями є зустрічі членів територіальної громади з сільським головою, депутатами сільської ради, посадовими особами виконавчих органів сільської ради, під час яких:

- заслуховується інформація про вирішення окремих питань, які зачіпають інтереси всіх членів територіальної громади або її окремих частин;

- порушуються питання та вносяться пропозиції щодо питань місцевого значення, що належать до відання місцевого самоврядування;

- обговорюються та вносяться пропозиції до проектів рішень сільської ради, її виконавчого комітету, розпоряджень сільського голови.

 2. У громадських слуханнях на добровільних засадах можуть брати  участь усі члени територіальної громади.

3. Громадські слухання скликаються сільським головою за власною ініціативою або ініціативою сільської ради, органів самоорганізації населення, членів територіальної громади, з метою ефективного обговорення слухання проводяться по кожному виборчому округу окремо  у кількості не менше, ніж 50 % загального складу виборців на виборчому окрузі.

5. На громадські слухання запрошуються посадові особи органів місцевого самоврядування,  депутати сільської ради, керівники органів самоорганізації населення, представники місцевих осередків політичних партій та громадських організацій, керівники підприємств, установ та організацій, діяльність яких пов'язана з питаннями, що обговорюються.

6. Сільський голова визначає місце та час проведення громадських слухань. Виконавчий комітет сільської ради забезпечує організацію громадських слухань та доведення до членів територіальної громади не пізніше, ніж за 10 днів інформації про місце та час їх проведення.

7. На громадських слуханнях головує сільський голова або призначена ним особа. Для ведення протоколу громадських слухань обирається секретар громадських слухань. На громадських слуханнях ведеться протокол. Протокол громадського слухання підписується особою, яка його проводить, та особою, яка веде протокол, і передається сільському голові.

8. Пропозиції, які вносяться за результатами громадських слухань, підлягають обов'язковому розгляду відповідними органами місцевого самоврядування. Про результати їх розгляду сільський голова або визначена ним особа доводить до відома територіальної громади.

9. Витрати, пов'язані з підготовкою та проведенням громадських слухань, здійснюються за рахунок місцевого бюджету.

 

Стаття  17. Звернення до органів і посадових осіб місцевого самоврядування

 

1. Члени територіальної громади мають право особисто звертатися до органів і посадових осіб місцевого самоврядування із зауваженнями, скаргами, пропозиціями з питань, віднесених до відання місцевого самоврядування, а також із заявами або клопотаннями щодо реалізації своїх законних прав та інтересів і скаргами про їх порушення у межах повноважень, визначених законодавством для органів та посадових осіб місцевого самоврядування.

2. Органи та посадові особи місцевого самоврядування зобов'язані приймати до розгляду заяви громадян і реагувати на них згідно із Законом України ,,Про звернення громадян”.

3. Звернення може бути індивідуальним, якщо подане окремим громадянином, або колективним, якщо подане групою громадян.

4. Індивідуальне звернення може бути усним, викладеним громадянином на особистому прийомі, або письмовим, яке надсилається поштою або передається (реєструється) в установленому порядку до відповідного органу чи посадової особи місцевого самоврядування.

 

Стаття 18. Участь у роботі органів місцевого самоврядування та робота на виборних посадах місцевого самоврядування

 

1. Члени територіальної громади можуть бути присутніми на відкритих засіданнях сільської ради.

2. Відмова членам територіальної громади у присутності на сесії відповідної ради, яка не пов'язана з організаційними чи технічними причинами, оформлюється відповідним рішенням ради і повідомляється особі не пізніше, ніж за один день до відкриття сесії.

3. Члени територіальної громади мають право брати участь у засіданнях відповідного органу самоорганізації населення.

4. Члени територіальної громади, які мають право голосу на місцевих виборах, можуть бути обраними депутатами сільської ради, сільським головою.

8. Члени територіальної громади, які мають право голосу на місцевих виборах, можуть бути обраними посадовими особами органів самоорганізації населення.

 

Стаття 19. Участь у здійсненні місцевого самоврядування місцевих осередків політичних партій, громадських організацій, професійних і творчих спілок

 

1.         Члени територіальної громади можуть брати участь у здійсненні місцевого самоврядування через участь у діяльності зареєстрованих в установленому законом порядку місцевих осередків політичних партій, громадських організацій, професійних і творчих спілок.

2.         Місцеві осередки політичних партій, громадських організацій відповідно до законодавства:

- беруть участь у місцевих виборах;

- через своїх депутатів сільської ради беруть участь у виробленні та здійсненні політики села;

- сприяють залученню членів територіальної громади до обговорення важливих питань соціально-економічного та культурного розвитку села тощо.

3. Місцеві осередки політичних партій відповідно до Закону України «Про політичні партії в Україні» можуть вносити до органів місцевого самоврядування пропозиції, які обов'язкові для розгляду відповідними органами в установленому порядку.

4. Не допускається створення і діяльність структурних осередків політичних партій у виконавчих органах місцевого самоврядування.

5. Органам та посадовим особам місцевого самоврядування заборонено відокремлювати у своєму ставленні певні політичні партії чи надавати їм привілеї, а також сприяти політичним партіям, якщо інше не передбачено законом, у провадженні їх діяльності.

 

Стаття  20. Інші форми участі членів територіальної громади у здійсненні місцевого самоврядування

 

1. Перелік форм участі жителів села  у здійсненні місцевого самоврядування, визначений цим Статутом, не є вичерпним.

Органи та посадові особи місцевого самоврядування сприяють становленню нових форм участі жителів села у здійсненні місцевого самоврядування, в тому числі участь на громадських засадах у роботі комісій, які утворюються при органах місцевого самоврядування, участь у роботі консультативно-дорадчих рад, положення про які визначаються рішенням відповідного органу місцевого самоврядування тощо.

 

Стаття   21. Масові заходи жителів села

 

1. Жителі села відповідно до Конституції України мають право збиратися мирно, без зброї і проводити збори, мітинги, походи, демонстрації й інші масові заходи.

2. Питання проведення масових заходів на території села визначається виконавчим комітетом сільської  ради відповідно до чинного законодавства.

 

Стаття  22. Соціально - політичні конфлікти і шляхи їх подолання

 

« повернутися до списку новин


Розробка веб-сайтів для органів місцевого самоврядування
Пропонуємо веб-платформи по створенню власного веб-сайту державним органам влади, органам місцевого самоврядування та державним установам
Gromada.org.ua, Rda.org.ua, Rayrada.org.ua, School.org.ua, Osv.org.ua

Логін: *

Пароль: *